Quantcast
Browsing all 10 articles
Browse latest View live

Namibia: Frukost

Frukosten i morse var väldigt speciell. Vi bor ju på samma hotell som för två veckor sedan. Även om vi hade träffat guiderna en stund på kvällen innan, åt de då frukost vid sitt eget bord. Vi hälsade,...

Namibia: Fast i Johannesburg

Vi kom iväg från hotellet i Windhoek i bra tid, men planet till Johannesburg var lite försenat. Piloten tryckte gasen i botten, och körde in nästan en halvtimme på en tvåtimmarsflygning. Bra gjort. Det...

Namibia: Hemma till slut

De 34 timmar det tog att komma hem från att vi checkade ut från hotellet på Johannesburgs flygplats var helt galna. Förmodligen är det inte helt korrekta tider överallt, men så här var det ungefär: Vi...

Namibia: 13:e nov, mot Africat

Den 13:e november började resan på riktigt. Vi packade in allting i bilen, och åkte och shoppade lite. Öl, varsin 5-litersdunk med vatten, väckarklocka, och lite annat. Bakom bilen hade vi ett släp med...

Namibia: 14:e nov, från Africat till Etosha

Den 14:e var efter första natten i tält. Den hårda madrassen var lite obekväm, men det blev bättre sedan. Vi skulle vara uppe för att få frukost klockan 5, och vid det laget var det fortfarande helt...

Namibia: 15:e nov, game drive i Etosha

Den här dagen ägnades i Etosha, genom att åka norrut genom området och spana efter djur. Först gick vi dock ner till vattenhålet igen. Efter ett tag dök det upp en oryx och några zebror. Förmiddagens...

Namibia: 16:e nov, ösregn i Etosha

Den här dagen började med ösregn. Som tur var så började det inte förrän precis efter att alla tält var nedplockade. Alla tog snabbt skydd i bilen, medan guiderna plockade ihop bordet och fixade en...

Namibia: 17:e nov, Ruacana och Epupa

Det mäktiga vattenfallet i Ruacana var som sagt inte så imponerande. Å andra sidan har jag bildbevis på att jag har varit i Angola. Visst ser man tydligt att det är just Angola? På vägen mot Epupa tog...

Namibia: 18:e nov, Himba i Epupa

I området runt Epupa bor det flera grupper av himbafolket. Att ta kort på människor har jag väldigt svårt för, så jag har exakt noll vettiga bilder därifrån. Sorry. Däremot har jag en bild på hur...

Namibia: kasserade bilder

Självklart var det ju ganska många bilder från Namibia som blev riktigt dåliga, av olika skäl. Så, varför inte posta några av dem? Det är säkert någon som kan lära sig något av dem, misstänker jag. Så...

Browsing all 10 articles
Browse latest View live

Latest Images

Vimeo 10.7.0 by Vimeo.com, Inc.